Aloes i tryptofan.

Tryptofan – właściwości

Tryptofan bierze udział w syntezie białek i jest jednym z ośmiu aminokwasów egzogennych. Tryptofan jest niezbędnym aminokwasem, który ma wpływ na prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Tryptofan pełni również funkcję prekursora serotoniny, czyli „hormonu szczęścia”. Serotonina odpowiada za wiele ważnych funkcji w organizmie, np. tych związanych z nastrojem, samopoczuciem i apetytem, a jej brak często może prowadzić do depresji.

Ma także duży wpływ na produkcję melatoniny, czyli „hormonu snu”. Odpowiednia ilość tryptofanu w organizmie zwiększa jego odporność, bierze dział w biosyntezie witamin B6 i PP, a jego rozkład ma pozytywny wpływ na ochronę oczu przed promieniowaniem UV. U kobiet karmiących piersią tryptofan dba o prawidłowy przebieg laktacji.

Tryptofan to bardzo ważny aminokwas egzogenny.

2. Tryptofan – niedobór

Jeśli w organizmie występuje niedobór tryptofanu można zaważyć takie dolegliwości jak: bezsenność, wahania nastroju, uczcie lęku, skłonności do przejadania się i przygnębienie.

3. Tryptofan – nadmiar

Nadmiar tryptofanu może również wiązać się z wieloma negatywnymi skutkami dla zdrowia, np. sennością, uczuciem suchości w ustach, bólami głowy, nudnościami i wymiotami. W skrajnych przypadkach może również objawiać się brakiem koordynacji ruchowej, degradacją mięśni gładkich, zahamowaniem wzrostu, zanikiem tkanek i stłuszczeniem wątroby.

Zaskakujące przyczyny problemów z zaśnięciem
Zaskakujące przyczyny problemów z zaśnięciem.

Układanie głowy na zimnej poduszce może zmniejszyć temperaturę ciała i spowodować senność. Jak dowiedli…

Oprócz suplementów diety tryptofan występuje w naturalnych produktach spożywczych. Stężenie tryptofanu w pożywieniu jednak nie jest na tyle duże, by można było je przedawkować. Dlatego te produkty można spożywać bez ograniczeń. Mimo włączenia ich do diety na pewno poprawi nasze ogólne samopoczucie. Tryptofan znajdziemy m.in. w: białku jaja, dorszu, pestkach dyni, ziarnach soi, ziarnach sezamu i słonecznika, a także serach żółtych, mleku, warzywach strączkowych, szpinaku, bananach.

5. Tryptofan – odchudzanie

Tryptofan wpływa również na układ trawienny. Szczególnie znany jest ze swoich właściwości hamujących apetyt. Oprócz tego dla osób, które dbają o zdrowy wygląd swojego ciała i zapewniają organizmowi stały wysiłek fizyczny tryptofan ma jeszcze jedną zaletę. Tryptofan uczestniczy w produkcji hormonu wzrostu, a także jest niezbędny do wytwarzania tkanki mięśniowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *