Aloes i arginina.

Czym jest arginina?

Mówiąc najprościej, jest to jeden z najbardziej niezastąpionych aminokwasów endogennych w naszym organizmie. Swoje zastosowanie znajduje w wielu procesach fizjologicznych ludzkiego metabolizmu takich jak np. synteza hormonu wzrostu czy detoksykacja ze zbędnych i szkodliwych produktów przemiany materii.

Niestety produkcja tego związku przez ludzki organizm zostaje z czasem ograniczona, czego powodem jest naturalnie postępujący proces starzenia się. Głównym źródłem argininy są mięso, produkty nabiałowe i mleczne oraz część artykułów spożywczych pochodzenia roślinnego.

Bardzo często arginina jest określana mianem „substancji niezbędnej” do prawidłowego przyrostu masy mięśniowej.

 Arginina – działanie

Arginina charakteryzuje się bardzo szerokim oddziaływaniem na ludzki organizm, co znajduje swoje odzwierciedlenie w zastosowaniu. L-arginina może być stosowana do wspomagania aktywności fizycznej uprawianej zarówno w sposób zawodowy (mowa tu o kulturystyce i dyscyplinach wytrzymałościowo-siłowych), jak i amatorsko-rekreacyjny.

Głównym działaniem argininy jest produkcja bardzo dobrze znanego związku wśród wszystkich osób ćwiczących. Mowa tutaj o tlenku azotu (NO), którego główne działanie polega na ułatwieniu transportu składników odżywczych do tkanki mięśniowej. Działanie to jest uwarunkowane poprzez rozszerzenie światła naszych naczyń krwionośnych. Dzięki oddziaływaniu na mięśnie gładkie tlenek azotu jest substancją zapobiegającym niektórym chorobom układu krążeniowego, jak np. stany podwyższonego ciśnienia czy zawały mięśnia sercowego.

Co więcej, jest także odpowiedzialna za produkcję innych ważnych związków. Za przykład niech posłuży agmatyna, która skutecznie podnosi poziom cyklicznych nukleotydów w naszym ustroju. Ich rola w ludzkiej fizjologii polega na uczestnictwie w powstawaniu impulsu siłowego, który oddziałuje na włókna tkanki mięśniowej.

Arginina jest również substratem w procesie wytwarzania nowych poliamin, które są nieodzownym elementem podczas syntezy cząsteczek białkowych

w tkance mięśniowej. Dzięki tej właściwości można śmiało przypuścić, że omawiany związek przyczynia się do produkcji nowych komórek mięśniowych.

Oprócz wyżej wymienionych właściwości suplementacja l-argininą przyczynia się do następujących efektów:
– zwiększenie efektywności regeneracji potreningowej;
– współpraca w syntezie hormonu wzrostu i insuliny;
– stymulowanie czynności nerek;
– przyśpieszenie gojenia ran;

–  detoksykacja organizmu;

– opóźnienie procesu starzenia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *